• We´re open for business! Leverans 2-3 dagar.
Snabb leverans / Klarna / Expertråd

Köpvillkor

SNABB LEVERANS

1-3 vardagar på lagervaror

SÄKER BETALNING

Direkt, senare eller dela upp

FRAKTFRITT

Vid order över 995 SEK

Allmänt
Guapo Butiken För Män i Luleå AB
Org nr: 556685-3072
Tallskogsgatan 16, 976 36 Luleå
E-mail: info@guapo.se Telefon: +46 920 22 23 90

Betalning

Alla belopp är i SEK och inkluderar moms. Guapo accepterar betal och kreditkorten: American Express, VISA och Mastercard. Vi samarbetar med Klarna och erbjuder även kostnadsfri faktura, delbetalning eller direktbetalning via din internetbank.

> Läs mer om Klarnas flexibla betalningsvillkor här

Leverans

Guapo strävar efter att skicka beställningar som mottagits före 14:00 samma dag. Beställningar som mottas efter detta kommer att skickas dagen efter. Detta gäller för alla lagervaror. Beställningsvaror har olika långa leveranstider. 

Guapo skickar med PostNord och i kassan kan du välja fraktsätt samt se den totala fraktkostnaden innan du godkänner din order. Små beställningar skickas som Varubrev och större som MyPack. Varubreven är inte spårbara, vill du ha full spårbarhet kan du välja MyPack i kassan. Eventuella förseningar från PostNord kan förekomma och påverkar då leveransdatumet. Guapo ansvarar inte för förseningar eller fel orsakade av PostNord.

Fri frakt på alla beställningar över 995 kr.

Leveranssätt

Posten Varubrev 2-3 vardagar: Pris från 29 SEK. Leverans i brevlåda eller utlämningsställe.

Snabbaste leveranssättet som oftast delas ut till mottagaren redan vardagen efter inlämning (utom i vissa geografiska riktningar, se postnords hemsida). Ditt paket kommer direkt till din brevlåda om det inte är skrymmande. Skrymmande paket går till ditt närmaste utlämningsställe och hämtas efter att du blivit aviserad via sms eller e-post. Varubrev kan endast skickas på försändelser upp till 2 kg. På varubrev finns inget kollinummer för spårning och vi ansvarar ej för dessa försändelser. Välj Posten MyPack om du vill ha en försäkrad försändelse som är spårbar. 

Posten MyPack 1-3 vardagar (spårbart). Pris 79 SEK. Leverans till utlämningsställe. 

Snabb pakettjänst när du vill kunna spåra din försändelse. Ditt paket är framme på ditt utlämningsställe inom 1-3 vardagar, se www.posten.se för exakta leveranstider. När vi har skickat ditt paket får du en föravisering och hämtar sedan ut ditt paket på närmsta utlämningsställe efter att du mottagit en avisering från Posten via sms eller e-post. Du spårar din order via PostNord med ditt Kolli-ID.

Lagerstatus

Produkter som finns i lager har lagerstatus " i lager" och kan skickas samma dag.

Produkter som inte finns på lager har lagerstatus "beställningsvara". Leveranstiden för beställningsvaror varierar och vi återkommer via e-post med uppskattad leveranstid efter din beställning.

Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på våra lagerstatusar.

Ångerrätt

Du kan returnera ditt köp inom 14 dagar efter att du mottagit leveransen för full återbetalning, förutsatt att du returnerar varorna oanvända i ursprungligt skick med alla originalförpackningar kvar. När vi har fått och godkänt returen krediterar vi ditt köp inom 14 dagar. 

Har du valt faktura får du en ny version på fakturan mailat till dig. Har du betalt via kort eller direktbetalning får du en återbetalning direkt till ditt konto. Den ursprungliga fraktkostnaden och returfrakten återbetalas ej.

Returer

För att skicka tillbaka din retur till webbshoppen skickar du paketet till adressen nedan. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. Vi tar inte ut någon returavgift. Vill du hellre ha en returetikett mailad till dig så kontaktar du oss på order@guapo.se så skickar vi dig en retursedel som du kan skriva ut och fästa på paketet. Vi drar sedan av kostnaden för returfrakten när vi mottagit din retur (då får veta kostnaden för detta när du mailar vår kundtjänst och ber om retursedeln).

Vid en retur sätts dina pengar in på det konto du använde vid betalningen. 

Har du valt betalsättet faktura och ännu inte betalat in denna kan du själv enkelt logga in på Klarnas självservice via www.klarna.se och skjuta fram förfallodatumet. Alternativt kontakta Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Då slipper du eventuella påminnelseavgifter och när returen är registrerad hos oss kan du se det nya, uppdaterade beloppet på din faktura. Har du redan betalt in fakturan så återbetalas du beloppet som motsvarande din retur när vi mottagit och registrerat returen.

Returer ska skickas med PostNord till adressen:

Guapo i Luleå AB
Tallskogsgatan 16
976 36 Luleå

Bifoga namn med returen. Du ansvarar för att returen kommer fram till oss. Skicka ej som paket eller Rek, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras.

OBS - Rakknivar är en hygienprodukt och kan endast returneras om plomberingen inte är bruten. Vill du kunna byta underkläder måste du själv uppge vid ordertillfället att du önskar dessa plomberade.

Viktig info gällande rakknivar: Om du upplever en defekt på en köpt Dovo rakkniv kan vi reklamera detta genom att skicka kniven direkt ned till fabrik. OBS - Dovo tar endast emot reklamationer om kniven inte varit hos tredje part, d.v.s. den får ej ha varit på slipning. Upplever du något fel ska du alltså reklamera kniven till oss innan du skickar den till någon annan för att vi ska kunna hjälpa dig.

Byten

Vill du byta till annan vara i samband med en retur är det lättast att du gör en helt ny order.

Avbeställning

Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

Outlösta paket

För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

Reklamation

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att din vara är felfri inom 7 dagar från att du mottagit den. Om det är något fel på din vara ber vi dig kontakta vår kundtjänst. För att ta emot en reklamation behöver vi en skriftlig beskrivning via mail med felbeskrivning samt bild som styrker detta. Vi står för returfrakten vid en godkänd reklamation och returporto enligt Postens tabell återbetalas i efterhand.

Om felet uppstår efter en längre tid och garanti finns på varan är det vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att felet eller defekten man anmärker på, fanns redan vid leveranstillfället. Vid en reklamation ersätts du alltid med en ny likadan vara. Om den reklamerade varan är slut och vi inte kan ersätta den med en ny vara återbetelas varan. Om du reklamerar en vara som har transportskador svarar vi alltid för kostnaden men du måste själv anmäla dessa till posten på bestämmelseorten.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll. 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Cookies

En cookie är en liten fil som ber om tillåtelse att placeras på din dators hårddisk. När du har godkänt detta, läggs filen till och cookies hjälper till att analysera webbtrafik eller låter dig veta när du besöker en viss webbplats. Cookies tillåter webbapplikationer att svara på dig som individ. Webapplikationen kan skräddarsy sin verksamhet efter dina behov, gillanden och ogillanden, genom att samla och komma ihåg information om dina preferenser. Vi använder trafiklogg cookies för att identifiera vilka sidor som används. Detta hjälper oss att analysera data om webbsidor och förbättra vår hemsida för att skräddarsy den efter kundens behov. Vi använder endast denna information för statistiska analysändamål och sedan tas data bort från systemet. Sammantaget hjälper cookies oss att ge dig en bättre webbplats, genom att vi kan övervaka vilka sidor du tycker är användbara och vilka du inte gillar. 

En cookie ger oss inte tillgång till din dator eller någon information om dig, annat än de uppgifter du väljer att dela med oss. Du kan även när som helst välja att ta bort cookie-filer som har placerats hos dig och du kan välja att acceptera eller avvisa cookies. De flesta webbläsare accepterar automatiskt cookies, men du kan vanligtvis ändra din webbläsarinställning för att avvisa cookies om du föredrar det. Detta kan förhindra att du utnyttjar webbplatsen fullt ut. Genom att acceptera cookies på din dator så anser guapo.se att du ger din tillåtelse att cookies används vid besök på vår sida. Om du nekar lagring av cookies kan du istället göra din beställning via e-post till order@guapo.se

Länkar

Guapos webbplats kan innehålla länkar till andra webbplatser. Men när du har använt dessa länkar för att lämna vår webbplats, bör du notera att vi inte har någon kontroll över den andra webbplatsen. Därför kan vi inte ansvara för skyddet och integriteten av all information som du tillhandahåller när du besöker sådana webbplatser och sådana webbplatser regleras inte av denna sekretesspolicy. Du bör vara försiktig och titta på sekretesspolicyen som gäller för webbplatsen i fråga.

Analys

Guapo använder Google Analytics som ett hjälpmedel för att få en bättre bild av hur besökare använder webbplatsen. Denna information används i syfte att utvärdera besöksstatistik för att förbättra sidans navigation, innehåll och struktur. Informationen sparas inte hos Guapo. Analysverktyget använder cookies och informationen som genereras av dessa genom din användning av webbplatsen vidarebefordras till och lagras av Google på servrar i USA. Google kan överföra denna information till tredje parter om det krävs enligt lag eller i de fall en tredje part behandlar informationen för Googles räkning. Google kommer inte att koppla samman IP-adresser med andra data som Google innehar. Om du inte vill att dina besök på Guapos webbplats ska visas i statistiken i Google Analytics kan du neka användningen av cookies genom att välja dessa inställningar i webbläsaren. Guapo har ställt in så att all information som finns hos Google Analytics raderas kontinuerligt. 

Guapo använder Facebook Advertising cookies för att kunna rikta annonser till tidigare besökare på guapo.se Om du undrar över något kring detta, kontakta oss på info@guapo.se

Personuppgifter

Guapo följer GDPR och är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. 

Genom att handla hos guapo.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter som du ger när du använder den här webbplatsen. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Guapo lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part annat än de som nämns i punkterna nedan. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. 

Vilken information samlar vi in? 
För att kunna hantera köp samt kundärenden relaterat till din order (kundtjänst) behöver vi samla in viss personlig information, vi behöver veta vem du är och vart du vill att dina varor ska levereras. Vi samlar in: person- och kontaktinformation - namn, faktura- och leveransadress, e-postadress och mobiltelefonnummer. Om kunden väljer att betala mot faktura lagras även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen. Information om varor/köphistorik - detaljer angående de varor du har köpt samt din köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen. 

Vilka uppgifter delar vi?
Betalleverantör, Guapo samarbetar med Klarna som säkerställer att din information samlas in med största möjliga hänsyn till din integritet. Önskar du mer information om hur Klarna värnar om din integritet kan du läsa Klarnas dataskyddspolicy .

Fraktbolag, Guapo samarbetar med PostNord och för att kunna leverera din beställning måste vi dela viss information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

Nyhetsbrev, har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. 

Radering

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. Du har när som helst rätt att begära radering av dina personuppgifter ur våra system (med vissa begränsningar, som bokföringslagen).

Vi är fast beslutna att se till att din information är säker. För att förhindra obehörig åtkomst eller avslöjande har vi infört lämpliga fysiska, elektroniska och ledande procedurer för att skydda och säkra den information vi samlar in på nätet.

Ändringar allmänna villkor

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist

Vid tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.